søndag, juni 19, 2005

Nu filter det for vildt

Jeg lagde ud med i morges at filte et kvadrat, der overhovedet ikke blev kvadratisk og som heller ikke blev jævnt, men derimod blev fuld af huller og med en meget ujævn overflade. Et ikke særlig vellykket forsøg.

Meeennn, jeg taber jo ikke sådan modet ved en lille smule modgang. Næ nej, man skal op på hesten igen. Og for ikke bare at gentage det samme dumme forsøg, så synes jeg selvfølgelig at jeg skulle udfordre mig selv og filte noget i form. Ikke alt for svært selvfølgelig, men noget hvor der skulle være hulrum i midten. Det blev en kaffevarmer og jeg synes faktisk at det lykkedes rimelig godt. Jakob synes at overfladen er lidt for ruflet, men jeg synes nu ikke at det er så slemt. Jeg brugte formplast som indlæg i midten og forfiltede i tørretumbleren, mest fordi min erfaring fra i formiddags med at rullefilte bestemt ikke virkede tilfredsstillende. Denne gang fik Olivia mulighed for at øve sig i kasteteknikken, den skulle krympes ret meget, så der blev rigtig kastet rundt med den. Puh hvor det sviner, men heldigvis foregik det i haven, så er det jo til at have med at gøre.

Den blev da fin, selvom overfladen er rimelig rustik så synes jeg da fint at den går an. Der er hul i toppen så presse-kandens pind kan stikke op igennem mens kaffen trækker. Den originale model står til venstre i billedet.

1 Comments:

Blogger Strik-InLise said...

Hold da helt om hvor det kører for dig hva' Anne. Det ser rigtig fint ud det du har filtet indtil nu.
Har du også prøvet at strikke og filte i vaskemaskinen?? Der har jeg et par bøger hvis du sku' få lyst.
KH Lise

7:47 PM  

Send en kommentar

<< Home