tirsdag, juli 05, 2005

Jazz på pindene

Jeg havde jo en plan med mit Uruguay garn, jeg vil strikke Falkenbergs Jazz i det lækre bløde merino. Strikkefasteheden opnåes ved dobbelt Lace Weight garn på p. 3. Jeg gik igang søndag aften og på et par dage har jeg nået noget der ligner 1/3 ærme. Hmmm, som vi plejer at sige, så er dette arbejde noget sent. Nu er jeg nok ikke den hurtigste strikker nord for Alperne, men jeg er bestemt heller ikke den langsomste. Jeg tror at det er første gang at jeg strikker et mønster, hvor jeg ikke kan have et ærme klar på et par dage. Indtil videre er humøret stadig højt, jeg er vild med mønsteret og kan næsten ikke vente med at se det færdige resultat. Dog kender jeg mig selv godt nok til at vide, at når det tager så lang tid, så kommer der nok nogle småprojekter ind imellem.

Farverne på billedet snyder meget. Den blå er i virkeligheden mere petrol tenderende til flaske grøn og den sorte er i virkeligheden blå-grå. Første udtagningssekvens er just afsluttet, nu speedes udtagningerne op til hver 4. pind.

2 Comments:

Anonymous Tina said...

Hej Anne.
Nej, hvor ser den bare spændende ud; den glæder jeg mig meget til at se færdig (helst i næste uge, ha-ha). Det er da vist ikke just fjernsynsstrikketøj.....Farverne er nu ret flotte, selvom de er "forkerte".

Kh Tina

11:25 PM  
Anonymous britt said...

Hej Anne,
Hoooold da op den er flot, Anne!! Meget smukt mønster og farver.
Den må jeg lave engang (altså når bette-pigen er noget mere selvhjulpen..). Jeg kan i øvrigt også godt lide at have gang i både langsomt og hurtigt strik. Nogengange er det herligt meditativt at glide heeeelt ind i strikke-koncentration. Andre gange vil jeg gerne se resultater kvikt.
KH Britt

11:46 AM  

Send en kommentar

<< Home