søndag, juli 03, 2005

Kiri shawl strikket i garn fra Uruguay

Tja, mit nye garn fra Uruguay kom faktisk i fredags, men vi skulle skynde os til Fyn og tilbringe weekenden med Olivia der har været feriebarn hos moster Inger og onkel Søren, så der blev ikke taget hul på den nye sending. Derimod fortsatte jeg med Kiri sjalet og nu er det færdigt! Den oprindelige model er strikket i Rowans Kid Silk Haze, min er strikket i Lace Weight merino, håndfarvet garn fra Uruguay. Opskriften sagde garnforbrug 3 nøgler dvs. 75 gr., min vejer 71 gram så jeg kunne godt have lavet det større.

Kiri sjalet er her blokket på en madras, det færdige mål blev ca. 190 cm. bred og ca. 85 cm. højt.

Nærbillede af mønsteret.

3 Comments:

Anonymous britt said...

Wuauw, Anne! Det sjal er superflot og vildt imponerende at det kan strikkes for sølle 71 g garn!! Der er virkelig mange muligheder i det Uruguay-garn!!
KH Britt

4:16 PM  
Anonymous Sus said...

Hej Anne,
Hvor er det flot, det kan virkelig give inspiration til at komme i gang med et, det er lidt svært at vælge hvad Uruguay-garnet, men Kiri er da et rigtig godt bud, godt jeg købte meget.
KH sus

4:44 PM  
Anonymous Anonym said...

For nogle dage siden var jeg inde på siden med garn fra uruguay.
Men inden jeg fik lagt linket ind under foretrukne, måtte (VILLE ;-( )maskinen genstarte.

Og nu har jeg forgæves ledt og søgt - men jeg kan sørme ikke genfinde siden.

Er her hjælp at hente?

evt mail til ull@ heaven.dk

6:06 AM  

Send en kommentar

<< Home