søndag, august 28, 2005

Sok amok

Nu er jeg jo startet på lærerseminariet, jeg går på aftenseminarium (det er dog stadig et fuldtidsstudium) og samtidig arbejder jeg 3 dage om ugen. Så det er ikke fordi der er så meget tid til strikkeriet.

Og hvad gør man så når strikketiden er knap? Tja, jeg skal altså strikke og da jeg jo hele tiden går til og fra - og også gerne vil se noget færdigt ind imellem - ja så er jeg gået sok amok. Der strikkes til store og små, familie og venner. Et enkelt par til mig selv er det da også blevet til. Jeg er henover sommeren blevet vild med at gå i klip-klappere, jeg har endda anskaffet mig et par i læder, men nu er det ved at blive for koldt at gå i bare tæer og så må man jo bare strikke sig et par gode varme sokker med storetå i, det er de gule på billedet herunder (idé og opskrift fra webstrikgruppen).

Sokker i lange baner. Et par i str. 39, et par med tå i str. 38, 1½ par i str. 35 og 3 par i str. 25/26

De grønne og tyrkise sokker, herover med Olivias fødder stukket i så man bedre kan se mønsteret, er med forskellige ribhulmønstre der går over hhv. 6 og 7 masker, nemme at ændre i størrelsen pga. den korte rapport (egen idé og "opskrift").

4 Comments:

Blogger Anita Lundkvist said...

Hejsa

Held&lykke med studiet. Det er et herligt studium. Blev selv færdig sidste sommer. Og går nu igang med PD.
Skønne sokker :)

Kh
Anita

4:49 PM  
Blogger Vivian said...

Hold da k*** for en masse fine sokker - selv er jeg gået helt i stå med den slags udskejelser.

Held og lyk' med seminariet !!!

KH Vivian

6:53 PM  
Blogger Marianne said...

Kære Anne.
Det er lige før, jeg får lyst til at strikke sokker igen. Det har jeg ellers ikke haft længe. Men sikke da et farveorgie, du der har lagt frem!:-)
Måske skulle jeg lige snige ind og putte et sæt pinde og noget silkestrømpegarn i min taske og tage med til lægen lige om lidt?!:-)
Knus og tak for kigget - Marianne
PS: Held og lykke med lærerstudiet!!

9:34 AM  
Anonymous Anonym said...

pyha hvor jeg beundre dig for din energi og sikken nogle flotte ting du laver ;o)
Nu sidder jeg selv og gerne vil prøve på om jeg kan finde ud af at strikke sokker så jeg ville spørge dig om du har en nem opskrift du evt vil dele
Knuzz Gitte
Min mail er gitte_6@hotmail.com

10:22 PM  

Send en kommentar

<< Home