fredag, september 02, 2005

Kunne ikke lade være - Kauni lokkede

Webstrikkerne er et farligt bekendtskab - det kan ikke siges ofte nok ;o)

En af de senere diller blandt webstrikkere er sjaler strikket i det vidunderlige Kauni garn fra spids til spids. Jeg synes selv at jeg stod imod længe (var det 2 eller 3 uger?), men så faldt jeg også i. Garnet blev købt og kom med pakkeposten i går aftes. Nu er det jo ikke fordi jeg ikke har andre projekter igang, men jeg kunne ikke lade være - Kauni garnet lokkede. Mit sjal strikkes også fra spids til spids, men i glatstrik med et lille hulmønster for ikke at det skal blive alt for kedeligt at strikke og retrille kanter. Mit nøgle var på hele 260 gram, så det tegner til at blive et stort sjal, nu for vi se :o)

Hulmønsteret er vist det der i USA kaldes cats paw

5 Comments:

Blogger Vivian said...

Ja selvfølgelig lokkede Kauni ;-)

Det lover til at blive et MEGET flot sjal !!!

KH Vivian

10:04 AM  
Blogger Anita Lundkvist said...

Ja, Kauni er en rigtig "strikke-lokker" ;) Dejligt at se en variant - både i mønster og farve. Jeg har endnu ikke set den farve du strikker i. Jeg vil glæde mig til du er færdig og se sjalet i sin fulde udstrækning.

KH
Anita

10:37 AM  
Anonymous Anonym said...

Rigtig flot mønster til dit kauni sjal, jeg tror du bliver glad for det. Hvilken str. pinde har du anvendt og hvor meget garn?
Flot blog iøvrigt, jeg besøger tit din side.
K.H.
Marianne H, Mols
http://www.strikkeriet.com

9:18 AM  
Anonymous pernille said...

Hej
Dit kaunisjal er bare helt vildt flot og jeg vil rigtig gerne strikke et selv, men hvor får jeg opskriften?
På forhånd tak for hjælpen
Pernille christensen

9:33 PM  
Anonymous Anonym said...

Det godt nok et flot sjal... det
ville jeg rigtig gerne lave,Kunne man lokke opskriften på hulmønstret Cats paw fra dig :o)
elsker katte....
på forhånd tusind tak
Ritta raakilde
raakilde@msn.com

11:22 AM  

Send en kommentar

<< Home