onsdag, oktober 05, 2005

Jeg ligger ikke på den lade side ;o)

Selvom det er længe siden jeg har opdateret, er det altså ikke fordi jeg ikke har produceret noget. Jeg har bare ikke strikket så meget.

På Seminariet blev jeg stillet opgaven at sy en funktionel taske med en vis håndværksmæssig standard. Hmm - hvad betyder det egentlig?

Nå, jeg har aldrig været særlig god til at sy, men jeg måtte jo igang. Det endte med at jeg maskinbroderede nogle efterårsblade på forsvindings plast. De blev håndsyet på mit taskestof, som er smalriflet fløjl. Der blev dekoreret med perler og - nårh ja - jeg havde selvfølgelig først lige syet noget effektgarn "tilfældigt" henover, der skal jo garn til :OD

Tasken er stivet med vlies, foret med et smukt satinstof med indvævede blomster, har en lille inderlomme og lukkes med en magnet. Det er en skuldertaske med indadskrånende sider og rundet bund.

Det var en udfordring for en strikker som mig, der stort set ellers kun bruger min symaskine til oplægning. Den blev godkendt af min lærer - og jeg er bestemt tilfreds med resultatet.

Det var ikke nemt at tage et godt billede af tasken

Jeg har forresten også lavet en sjov lille ting til at smide om halsen, den er hæklet i Vivaldi fra Garnstudio med en pyntekant i Lace Weight fra Uruguay

Funky spiral-klud der luner om halsen

Lige et lille nærbillede af spiral-tørklædet, det er da lidt sjovt, ik'

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

10:41 PM  
Blogger strikke_jane said...

Det er bestemt et sjovt tørklæde og tasken er virkelig flot.

9:57 AM  
Blogger somebunnysloveDOTcom said...

Very nice scarf! It looks like a corkscrew for a wine bottle. :)
Warm regards,
Kimberly
=:8
http://www.somebunnyslove.com

5:26 AM  
Blogger LouiseHebergKrogh said...

Hej Anne.
Jeg har fulgt lidt med på din blog.
Håber det går godt med uddannelsen til verdens bedste fag: håndarbejde i folkeskolen :)
Sjovt tørklæde og FLOT taske!
Jeg har nu også prøvet at bestille garn fra Uruguay, så nu går jeg og tæller dage og trommer i bordet...
Kram Louise

5:14 PM  
Anonymous Marie Nordheim said...

Odense, 18. maj 2008

Kære strikker/garnentusiast.

Vi er en gruppe på fire studerende fra Syddansk Universitet i Odense, som er i gang med vores afsluttende eksamensprojekt på sidefaget ”Kultur og betydning”, og i denne forbindelse tillader vi os at rette henvendelse til Dig i håbet om, at Du kan hjælpe os i strikningens og garnentusiasmens tjeneste. Vores projekt omhandler garn og strikning som kulturelt betydningsfænomen i vores del af verden, hvor tilværelsen for mange mennesker bl.a. er kendetegnet ved (over)forbrug og en evig stræben fra sted til sted – både rent fysisk og mentalt. Set i denne sammenhæng er strikning og alt, hvad det indebærer, interessant.

Naturligvis kan vi ikke basere vores projekt alene på vores antagelser, og her kommer Du ind i billedet. Nedenfor er oplistet seks spørgsmål, som vi håber, at Du vil tage Dig tid til at besvare og maile tilbage – og Du må gerne svare så kort og præcist som muligt, men uddybende kommentarer er naturligvis velkomne. Besvarelserne bliver anonymiseret og kommer udelukkende til at danne et fundament, hvorudfra vi kan sige noget generelt om, hvem der strikker og lignende. Dine udsagn vil ikke blive brugt i kommerciel sammenhæng.

Spørgsmålene:

1: Køn

2: Alder

3: Hvem strikker Du til (som privatperson og altså ikke med henblik på salg)?

4: (Hvis Du strikker til dig selv:) Bruger Du det, som Du strikker, i flere sæsoner?

5: Hvad er vigtigst for Dig: garnets pris eller garnets kvalitet?

6: Køber Du garn i en butik eller på nettet? (Hvis ikke Du køber garn på nettet, kunne Du da finde på at gøre det alligevel?)


Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen,

Hanne, Kamilla, Mai og Marie


Kontakt: Marie Nordheim: marie_nordheim@hotmail.com

10:46 AM  
Blogger Lavendel said...

Hej - hvor er du flittig - sjovt lille tørklæde!!
Lavendel

10:25 AM  
Anonymous Mette said...

Hej Anne. Hyggeligt at møde dig her i blogland, jeg er blevet ret så bidt af det. Besøg mig på http://re-de-sign.blogspot.com/Mange hilsener Mette Jørgensen

8:47 AM  

Send en kommentar

<< Home